Skeidar velger Futatsu

Futatsu

25. april 2018


I en sofa fra Skeidar…sitter Martin Andresen og Aris Theophilakis, daglige ledere for henholdsvis Skeidar og Futatsu.

Skeidar Living Group har valgt å inngå et strategisk og kreativt samarbeide med det kombinerte medie- og reklamebyrået Futatsu Industries.

– Vi har over en lang periode flørtet med Futatsu på overordnet strategisk nivå, og nå formaliserer vi samarbeidet til også å gjelde kommunikasjon, sier administrerende direktør og største eier Martin Andresen. Nylig slapp byrået de første filmene på et nytt konsept som viser en langt mer emosjonell og kvalitetsorientert side av møbelgiganten enn vi har vært vant til de siste årene.

Andresen forteller videre at Skeidar er inne i en større omstillingsfase, bla med en hurtig digitalisering og at samarbeidet med Futatsu derfor er viktig.
– Vi trengte en partner som er ”på” og som har kompetanse på flere felt, for vi beveger oss fort med mange baller i lufta samtidig. Futatsu har en unik blanding av strategisk tyngde, digital og analog forretningsforståelse og kreativ kraft som både utfordrer og hjelper oss i det daglige, sier han.

Futatsu jobber med Skeidars team på medie- og kommunikasjonsstrategi, kreative løsninger for kjøpte, egne og fortjente medier, posisjonerings- og produktstrategi for en del av varegruppene samt overordnet forretningsstrategi.

– Vi får brynt oss, men dette er gøy. Skeidar er en stor og kompleks kunde, men utgjør samtidig en fantastisk motivasjon i det daglige. Vi har gradvis jobbet oss inn i problemstillingene over noe tid, så sammen med Skeidars folk har vi gode planer for hvordan vi skal løfte denne merkevaren på kort, mellom og lang sikt, sier daglig leder i Futatsu Industries Aris Theophilakis, som selv er dypt involvert i det daglige arbeidet med den over 100 år gamle møbelkjeden.