Futatsu 10 år: All time high

Futatsu

2. februar 2017

Det integrerte medie- og reklamebyrået som nå teller 27 faste medarbeidere, feiret 10 år i desember og gjorde det med et 2016 preget av rekordomsetning på 155 millioner (opp fra 135) og ved å tredoble overskuddet. I januar dro hele byrået på en ukestur til Tokyo, og hadde et tett program med alt fra bedriftsbesøk (Subaru), robotshow, foredrag ved den norske ambassaden, sightseeing, lett shopping, daglige rundturer på undergrunnen og ikke minst en haug med fantastiske restauranter.

– Vår styrke er dyp integrasjon og konstant nysgjerrighet på hvordan ting fungerer. I en bransje preget av kortsiktig fokus, hyppige lederskifter og opp- og nedturer har vi vært irriterende stabile. Vi har fulgt vår forretningsidé om Presisjon og Intuisjon hele veien, og det vi kaller dyp integrasjon. Vi har ingen avdelinger eller forskjellige forretningsenheter, men kun et langt bord der sterkt kompetente folk jobber tett med andre fagpersoner. Vi har stadig utvidet kompetansene og antall mennesker, men kun utifra tanken om at ting skal fungere optimalt sammen. De aller fleste driver med add-ons, og du kan kalle det semantikk, men det er en forskjell på seriekobling av forskjellige miljøer, og å ha kompetansen i samme miljø, sier CEO Aris Theophilakis. På spørsmål om hvordan de neste 10 årene blir, svarer han; Mer av det samme, men på stadig nye måter. Presisjon og Intuisjon vil aldri gå av moten som forretningsidé.